ده نکته طلایی طراحی سایت قبل از سئو

ده نکته طلایی طراحی سایت قبل از سئوReviewed by مهدی پدرام on Feb 1Rating:

اینکه یک دارنده سایت باشی کار سختی است. همین هفته پیش با یکی از بهترین مشتری‌هایمان یک قرار نهار داشتم تا پروسه پیشرفت طراحی فروشگاه دیجیتال اش را مرور کنیم و راجع به عوامل‌ها، بهینه سازی سایت و سئو سایت، مشکلات شخصی و جزئیات کوچکی که یک ” دارنده سایت ” باید بداند صحبت کنیم. و همه این کارهایی که صورت گرفت در جهت بالا بردن فروش آن فروشگاه بسیار می توانست تأثیرگذار باشد.

نکته اول: داشتن یک طراحی سایت عالی

طراحی سایت مرکزی است که شما تمام تلاشتان را برای کسب و کارتان اکنون تان و نیز کسب و کاری که در آینده خواهید داشت می‌گذارید. چرا؟ ما در سال ۲۰۱۶ هستیم و بیش از ۹۰ درصد تصمیماتی که برای خرید و فروش گرفته می‌شود در طراحی سایت‌ها اتفاق می افتد. مردم در اینترنت جستجو می‌کنند، محصول، فروشنده و خدماتشان را پیدا می‌کنند و پس از مشاهده و مقایسه خرید می‌کنند. بر اساس آخرین تحقیقات بر روی فروشگاه مذکور، نتایج زیر به‌ دست آمده است.

۷۰ درصد از مشتری‌های شما، قبل از اینکه شما را رو در رو ببینند، به دنبال شما در موتورهای جستجو هستند. این جالب و شگفت آور است. ۹۰ درصد این جستجوها، درواقع پرس و جو کردن و تحقیق محلی نیست بلکه به‌صورت آنلاین و از طریق موتورهای جستجو است. می‌بینید سئو سایت شما خیلی خیلی پراهمیت است همچنین این نشان می‌دهد که شما باید از طریق طراحی سایت خود با مشتری ارتباط برقرار کنید، تبلیغ داشته باشید و آنان را جذب طراحی سایت تان کنید. با ما باشید برای آموزش سئو قبل از هر چیز، این سؤالات را راجع به طراحی سایتتان از خودتان بپرسید.

۱ – مشتریان آینده شما چه کس یا کسانی هستند؟ طراحی سایت شما کدام دسته از مشتری‌ها را هدف گرفته است؟

۲ – برای چه نوع مشتری / چه تیپی / و چه منطقه‌ای دارید سایت طراحی می‌کنید و سایت شما باید چه سوالاتی از سؤالات آن‌ها را پاسخ دهد؟

۳ – آیا طراحی سایت شما واضح و شفاف است؟

۴ – آیا اگر نگاهی اجمالی به سایت تان بیندازید و بخواهید حسی به آن داشته باشید، شما را راضی می‌کند؟

۵ – آیا طراحی سایت شما، اصول و روش شما را منتقل می‌کند؟

دومین نکته: مسیریابی (راهنما) طراحی سایت شما

یکی از عناصر کلیدی در موفقیت یک طراحی سایت، مسیریابی آن است (منظور، همان راهنما است). اینکه یک منوی اصولی  big bar  داشته باشید تا بازدیدکنندگان شما را مستقیماً به صفحاتی که می‌خواهند هدایت کند. در بسیاری از پروژه‌ها و گاهی در مواردی، ما مشکلات زیادی را با این ” راهنما ” یا “مسیریابی سایت ” داشته‌ایم. یکی از کارهای مهمی که ما با مشتریانمان انجام می‌دهیم این است که قبل از طراحی سایت برای آن‌ها، با آنها می‌نشینیم و یک نقشه سایت می‌کشیم تا در آن، بخش‌های مهم، زیرمجموعه‌های مهم و صفحاتی که باید سایت شامل آن‌ها باشد را مشخص کنیم. حتماً در سایت‌هایی که از آن‌ها دیدن کرده‌اید نوار راهنمایی که حاوی موارد زیر است را دیده‌اید.

Home/about…/communities/news/contacts

فارسی: خانه / درباره ما / اجتماعات/ اخبار/ ارتباط با ما و…

می‌بینید؟ به همین سادگی…ساده است، نه؟

چند نکته برای بهتر شدن سئو سایت در زمینه مسیریابی

۱ –          موقع نوشتن و طراحی بخش راهنما، از واژه‌های ساده استفاده کنید تا مخاطب احساس خوبی داشته باشد. همچنین همه چیز را واضح بنویسید و از ابهام و ایهام و چند پهلو نویسی و… بپرهیزید، همه چیز باید واضح باشد تا مخاطب بفهمد و درک کند.

۲ –          فقط به جاهایی لینک دهید که مرتبط با کار شما هستند.

۳ –          از واژه‌هایی استفاده نکنید که به فکر مخاطب سمت و سو بدهند. بی طرف بنویسید و بگذارید مخاطب تصمیم بگیرد.

۴ –          اگر امکان دارد از اختصارات استفاده کنید. مثلاً به جای هواپیمایی ملی ایران بنویسی. “هما”

نکته سوم: از تماس تا عمل (calls-to-action)

می‌توانید توجه و عملکرد کاربران را با عجول کردن و حریص کردن آن‌ها مدیریت کنید. یعنی کاری کنید که بجنبند. مثلاً اگر می‌خواهید با شما تماس بگیرند، حتماً راه تماس را با یک دکمه، یک کلیک یا یک محتوا ممکن سازید. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که عضو شوند و اخبار شما را با ایمیل و یا پیامک دنبال نمایند. این خیلی راه ساده‌ای است که حتی الان هم می‌توانید این گزینه را به طراحی سایت خود اضافه کنید چون تأثیر عمیقی دارد و مخاطب را تشویق به دنبال کردن شما می‌کند.

نکته چهارم: تصویر سازی

بعضی از دارندگان سایت‌ها آن را به خوبی در طراحی سایت شان می‌گنجانند. تصویر سازی یک کلید مهم در صنعت طراحی وب سایت و سئو سایت است. بهترین مشتریان ما برای صنعت یا بازار خود، عکاسانی دارند که دائما عکس‌های عالی می‌گیرند و برای اضافه کردن به طراحی سایت به ما می‌رسانند. اگر چنین امکانی ندارید، راه‌های ساده‌ای وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید با استفاده از موتورهای جستجو، تصاویری عالی پیدا کرده و اضافه کنید، تصاویری به روز، واضح و جذاب… ما در آموزش طراحی وب سایت برای سئو به شما اصول تصویر سازی برای سئو را یاد خواهیم داد.

نکته پنجم: شاخص مبدل دیتاهای اینترنتی یا IDX

فایل.idx یک شاخص است. هنگامی که شما بر روی این پرونده کلیک می‌کنید غالباً وارد قسمتی از یک پایگاه داده می‌شوید. شرکت ما، با سرویس IDX کار می‌کند. نام آن مخفف  internet data exchange یا مبدل دیتاهای اینترنتی است. یک بنگاه یا سایت جستجو که به عموم این امکان را می‌دهد تا جستجوها را مسیریابی کنند. استفاده از این سرویس هم می‌تواند مفید باشد و هم می‌تواند به طراحی سایت و سئو شما ضرر برساند. گاهی استفاده از آن سئو سایت شما را محدود می‌کند و گاهی هم می‌تواند پرهزینه و وقت گیر نماید. اما مزایای خودش را نیز دارد. برای استفاده از آن باید همه جوانب را در نظر گرفته و بعد تصمیم بگیرید.

نکته ششم: موبایل ها را در سئو سایت دست کم نگیرید

امروزه درصد بالایی از خریدهای اینترنتی و خانگی از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و موبایل‌ها انجام می‌شود. پس موبایل را به عنوان یکضرورت و منبعدست کم نگیرید. تکنولوژی‌ای که در تاریخ بشر دارای پیشرفت بی نظیری بوده و سرعت پیشرفتش از سرعت رشد همه وسایل و لوازم سریع‌تر بوده، موبایل است. مهم‌ترین چیزی که باید در ارتباط با موبایل به خاطر بسپارید این است که: گوگل ممکن است در آینده سایت شما را به دلیل اینکه با موبایل سازگار نیست، محدود کند.

سازگاری و رسپانسیو بودن با موبایل از دو راه امکان پذیر است

۱ . سایت موبایل. زمانیکه یک طراحی سایت، یک ورژن (نسخه) جداگانه از سایت خود را برای کاربران موبایل طراحی می‌کند.

۲ . رسپانسیو بودن:. زمانیکه یک طراحی سایت بر اساس اندازه صفحه موبایل تغییر می‌کند.

نکته هفتم: شبکه منابع و لینک بک های سایت خود را بسازید

این نکته در واقع مطالب و منابعی هستند که شما برای خریداران و فروشندگان تان توصیه می‌کنید و منحصر به شماست. اگر بتوانید خوب لینک بک‌ها را طراحی کنید، مهم‌ترین مزیت آن این است که ممکن است بعدها مشتریان شما به سمت شما بازگردند (link backو تأثیر چشم گیری بر روی سئو سایت شما بگذارند.

هشتمین نکته: بازار و کسب و کار فیزیکی و دیجیتالی را با هم تلفیق کنید

برای اینکه بازخورد طراحی وب سایت خود را ببینید، حتماً باید این کار را انجام دهید. اگر به طراحی سایت خود به عنوان یک دفتر یا موقعیت فروش نگاه می‌کنید، بازار و تبلیغات شما راهی برای کشاندن مشتری به سمت کسب و کار شماست. اما این فقط یک نیمه لیوان است. شما باید بفهمید که چقدر کارتان بازخورد مثبت داشته تا کارهای مفید برای سئو سایتتان را بیشتر کنید و کارهایی را که بی فایده بوده‌اند را دیگر انجام ندهید (کارهایی که پرهزینه، وقت گیر و بی فایده بوده‌اند.)

نهمین نکته: تبلیغات در طراحی سایت

دائم به طراحی سایت خود مطالبی را راجع به موقعیت، پروسه خرید و… اضافه کنید تا ترافیک طراحی سایت خود و نیز خرید را بالا ببرید. اما بدانید که برای تولید این محتواها لازم است ماهر باشید و این کار، کار هر کسی نیست چرا که این کار تأثیر به سزایی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.

دهمین نکته: دائم فهرست خود را ارتقا دهید

درست همانند زندگی، اینکه یک عامل تجارت باشید، مانند یک مسابقه دوی ماراتون است و نه یک دوی سرعت… آنکه آهسته و پیوسته می‌شود برنده است نکته مهمی برای سئو سایت شماست پس به همین خاطر فهرست خود را گسترش دهید، دائم با مشتریان خود در ارتباط باشید و این حرکت آهسته و پیوسته را حفظ کنید تا در سئو سایت به موفقیت‌های چشم گیری برسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *