آموزش به دست آوردن ارزش یک کلمه کلیدی در سئو

آموزش به دست آوردن ارزش یک کلمه کلیدی در سئوReviewed by گروه سئو کندو on Feb 21Rating: 3.5کلمه کلیدی چیست؟ | آموزش به دست آوردن ارزش کلمه کلیدیما با باشید با آموزش به دست آوردن ارزش یک کلمه کلیدی در سئو و بررسی اهمیت آن. از اهمیت این موضوع هرچه بگوییم كم گفتیم

همه چیز با تایپ چند لغت در پنجره ی جستجو شروع می شود. پژوهش کلمات کلیدی یا همان کلید واژه ها یکی از مهمترین،‌ باارزش ترین و موثرترین فعالیت ها در زمینه ی بازاریابی اینترنتی است. رتبه بندی روی کلیدواژه های مناسب هم می تواند وب سایت شما را نجات دهد یا آن را از کار بیندازد. با پژوهش در تقاضای کلمات کلیدی بازار نه تنها یاد می گیرید کدام واژه و عبارات را در سئو هدف قرار دهید بلکه کلا در مورد مشتری هایتان هم چیزهایی به دست می آورید. آیا کلمه کلیدی به محتوای سایت تان ربط دارد؟ وقتی کاربر با آن کلیدواژه جستجو می کند آیا همان چیزی که دنبالش بوده را در سایت شما پیدا می کند؟ از چیزی که پیدا کرده راضی است؟ آیا ترافیک کسب شده درآمدزا است و موجب رسیدن به اهداف تان می شود؟ اگر جوابتان به تمام این سئوالات “بله” است پس به خواندن ادامه دهید.

 

کلمه کلیدی چیست؟

در سئو موضوع همیشه این نیست که برای سایت تان بازدیدکننده بگیرید بلکه باید بازدیدکنندگان مناسب بگیرید. ما با باشید با آموزش به دست آوردن ارزش یک کلمه کلیدی در سئو و بررسی اهمیت آن. از اهمیت این موضوع هرچه بگوییم کم گفتیم چون با جستجوی کلمه کلیدی می توانید تغییر تقاضا ، عکس العمل در برابر تغییرات بازار و همچنین تولید محصولات ، خدمات و محتوایی که مردم در اینترنت به دنبالش هستند را پیش بینی کنید. هرگز در تاریخ بازاریابی موانع درک انگیزه ی مصرف کننده (در هر زمینه) به این اندازه برداشته نشده است.

چکونه ارزش کلمه کلیدی معلوم می شود

کلیدواژه ها تا چه اندازه برای وب سایتان ارزش دارند؟ اگر شما آنلاین کفش می فروشید آیا فروش تان روی جستجوی کاربران با “کفش قهوه ای” بیشتر است یا “پوتین مشکی”؟ کلیدواژه هایی که بازدیدکننده ها درون موتور جستجو تایپ می کنند غالبا برای وب مسترها (صاحبان سایت) موجودند و ضمنا “ابزارهای جستجوی کلیدواژه” (keyword research tools ) هم برای یافتن این اطلاعات یاری می دهند. البته این قبیل ابزارها نمی توانند مستقیما ارزش موارد جستجو شده را به ما نشان دهند یا اینکه با آنها نمی توانیم بفهمیم چه اندازه ترافیک می گیریم. برای درک ارزش کلیدواژه باید اول درک خوبی از وب سایت خودمان داشته باشیم ، فرضیه هایی بنا کنیم ، آزمایش کنیم و فرمول های بازاریابی کلاسیک را تکرار کنیم.

روش اصولی برای ارزیابی ارزش کلی واژه

از خودتان بپرسید

آیا کلمه کلیدی به محتوای سایت تان ربط دارد؟ وقتی کاربر با آن کلیدواژه جستجو میکند آیا همان چیزی که دنبالش بوده را در سایت شما پیدا میکند؟ از چیزی که پیدا کرده راضی است؟ آیا ترافیک کسب شده درآمدزا است و موجب رسیدن به اهداف شما می شود؟ اگر جوابتان به تمام این سئوالات “بله” است پس به خواندن ادامه دهید…

در موتورهای اصلی عبارات کلیدی را جستجو کنید

اگر بدانید که کدام وب سایت ها برای کلمه کلیدی شما رتبه گرفته اند ، پس برای رقابت یک قدم جلوترید و همچنین می فهمید گرفتن رتبه برای آن واژه ی خاص چقدر آسان یا سخت است. آیا سمت بالا و راست نتایج جستجو، تبلیغات می بینید؟ این تبلیغات معمولا به معنای کلیدواژه ای با ارزش بالاست و چندین تبلیغ بالای نتایج به معنای کلیدواژه های بسیار سودآور است.

برای کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی از گوگل AdWords ، یا بینگ Adcenter   ترافیک نمونه بخرید

اگر وب سایت شما برای کلیدواژه ای رتبه نمی گیرد می توانید تست ترافیک بخرید تا نحوه تبدیل رتبه را به خوبی مشاهده کنید. در Google Adwords مورد Eact match را انتخاب کنید و از روی سایت تان به صفحه ی مربوطه ترافیک بزنید. حالا طی حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلیک ، میزان impressions and conversion (برداشت و تعداد نمایش سایت در موتور) را دنبال کنید.

به کمک اطلاعاتی که جمع کرده اید ارزش دقیق هر کلید واژه را تعیین کنید

برای مثال ، فرض کنید تبلیغ شما ۵۰۰۰ ایمپرشن impressions در روز داشته که از بین آنها ۱۰۰ تا بازدیدکننده به سایت تان سرزده و سود کلی تان ۳۰۰ دلار شده (نه درآمد). در این حالت هر بازدیدکننده برای آن کلیدواژه و برای شغل شما ۳ دلار ارزش دارد. آن ۵۰۰۰ ایمپرشن در ۲۴ ساعت هم میزان کلیک خوردن شما را بین ۱۸% تا ۳۶% یعنی به رتبه ی اول می رساند (در خصوص پتانسیل میزان کلیک می توانید به Slingshot SEO study رجوع کنید). پس اگر ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ بازدیدکننده در روز با هر کدام ۳ دلار داشته باشی ، چیزی بین ۱ تا ۲ میلیون دلار در سال می شود، تعجبی ندارد که همه عاشق بازاریابی اینترنتی هستند. می توانید به راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مراجعه کنید.

” Long Tail ” تقاضاهای کلیدواژه را درک کنیم

برگردیم به مثال فروش کفش آنلاین ، خیلی خوب می شد اگر برای کلیدواژه ی “کفش” رتبه ی اول را می گرفتید ، یا خوب نمی شد؟

کلیدواژه ای که در روز ۵۰۰۰ یا حتی ۵۰۰ جستجو در روز را بدهد خیلی عالی است، ولی در دنیای واقعی معروف ترین واژه ها فقط ۳۰% از جستجوهای اینترنتی را پر می کنند و مابقی ۷۰% تعلق دارد به چیزی معروف به نام Long Tail . این “دم بلند” شامل صدها میلیون جستجوی منحصر به فرد است که شاید فقط چند بار در یک روز انجام شود ولی در کل ، بخش اعظم جستجوها در دنیا همین مورد است.

درس دیگری که بازاریاب های اینترنتی یاد گرفته اند این است که “کلیدواژه های دم بلند” غالبا بهترند چون مردم در دایره ی “خرید و تبدیل اینترنتی” دیر یا زود به آنها برخورد می کنند. کسی که “کفش” جستجو می کند احتمالا فقط دارد مرور میکند و قصد خرید ندارد ولی کسی که تایپ می کند “بهترین قیمت کفش ؟؟؟ سایز ۴۰” پس حتما کیف پولش در دستش است.

درک منحنی تقاضاهای اینترنتی بسیار مهم است. نمودار بالا منحنی تقاضای کلیدواژه را نشان می دهد. در اینجا پرسش های کم تعداد که مقدار ترافیک بالاتری ارسال می کنند همراه با واژه های کم جستجو شده که حجم بزرگی مراجعه کننده می آورند، به صورت نمودار نشان داده شده است. با آموزش رایگان سئو با ما همراه باشید.

پژوهش کلمات کلیدی

منابع

تمام این دانش و اطلاعات آموزش سئو درباره ی کلیدواژه ها از منابع زیر گرفته شده:

 Moz Keyword Explorer 

 Google AdWords Keyword Planner Tool

 Google Trends

 Microsoft Bing Ads Intelligence

 Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

این ها ابزار بسیار کاملی به نام Keyword Explorer برای سهولت کار دارند تا کلمات کلیدی راحت پیدا و اولویت بندی شوند. ابزارها در زمینه های زیر کمک می کنند: اطلاعات دقیق ماهیانه از جستجوها می دهند، می فهمید رتبه گرفتن برای کلمه کلیدی خاص تا چه حد سخت است، نمره ی پتانسیل رتبه گرفتن به شما نشان داده می شود. در ضمن برای جستجو تان کلمات ربط دار توصیه می کند.

ابزار AdWords Keyword Planner از گوگل هم یک شروع بسیار خوب برای کلمه کلیدی سئو است. این ابزار نه تنها لغات و حجم تخمینی توصیه می کند بلکه هزینه راه اندازی اقلام را هم پیش بینی می کند. برای تعیین حجم یک لغت خاص حتما Match Type را روی Exact بگذارید و بخش جستجوهای ماهانه را نگاه کنید. به یاد داشته باشید که این ارقام نشان دهنده ی کل جستجوها هستند و بستگی به رتبه بندی و میزان کلیک خوردن تان دارد و تعداد واقعی بازدیدکنندگانی که برای کلیدواژه به دست می آورید معمولا کمتر از این مقدار است.

مشکلات کلمه کلیدی

امکان موفقیت ام چقدر است؟

برای اینکه بدانید چه کلیدواژه هایی را می توانید هدف بگیرید، مهم است که نه تنها تقاضا روی آن کلمه یا عبارت بلکه کار لازم برای گرفتن رتبه ی بالا را هم بدانید. اگر مارک های معروف ده نتیجه ی اول را پر کرده اند و شما هم در اینترنت تازه واردید پس تکاپو برای گرفتن رتبه ی بالا شاید سالها طول بکشد، برای همین درک مشکلات کلیدواژه ها خیلی ضروری است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *