بررسی سئو سایت؛ ابزارهای کاربردی آنالیز سایت

یکی از مهمترین وظایف همیشگی متخصصان سئو، بررسی مداوم سایت است. بدون استفاده از ابزارهای طراحی شده چک کردن یک وب‌سایت از نظر تکنیکال، لینک‌سازی و محتوایی وقت زیادی را از یک متخصص سئو می‌گیرد. در طی سالیان گذشته، کم کم ابزارهای سئو خارجی توسعه پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند امکانات کاربردی زیادی را به مخاطبان خود ارائه دهند. از طرفی در چند سال اخیر شاهد حضور پرقدرت ابزارهای ایرانی سئو نیز هستیم. در این مقاله می‌خواهیم با معرفی ابزارهای کاربردی به نحوه تست سئو سایت بپردازیم. با توجه به تعداد بالای ابزارها و کاربردهای متفاوت آن‌ها، ما ابزارها را به چهار دسته بررسی سئو تکنیکال، آنالیز وضعیت لینک‌سازی داخلی و خارجی، تست سرعت سایت و معرفی ابزارهای ایرانی تقسیم‌بندی کرده‌ایم که در ادامه با مطالعه این مقاله با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم. بررسی سئو تکنیکال؛ از قورباغه تا زنبور سئو تکنیکال، زمینی است که سایر فعالیت‌های ما بر روی آن بنا می‌شود. اگر زمینی نامناسب داشته باشیم، فعالیت‌هایی نظیر تولید محتوا و لینک‌سازی عملاً بازخورد مناسبی نخواهند داشت. دسترسی صحیح گوگل به کدهای سایت، ر.. ... ادامه مطلب

18 روش برای افزایش بازدید سایت

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار همیشه به دنبال افزایش بازدید سایت خود در جهت افزایش درآمد هستند؛ در صورتی‌که همیشه بازدید بیش‌تر، مفید نیست و حتی می‌تواند ضررهای زیادی را برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد. اجازه دهید این مورد را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید صاحب یک طلافروشی هستیم که در نقطه شلوغی از شهر قرار دارد، تقریباً هر روزه مخاطبان زیادی به فروشگاه ما می‌آیند و پس از پرسیدن قیمت و مشاهده سرویس‌های طلا مغازه را ترک می‌کنند. شاید بین هزاران نفری که به این طلافروشی مراجعه می‌کنند، یک یا دو نفر اقدام به خرید طلا کنند. اما اگر همین طلافروشی مشتریانی با سطح درآمدی بالا داشته باشد و سعی کند این قشر را جذب کند، احتمالاً تعداد بازدیدکننده‌ها به چند نفر در روز محدود می‌شود اما میزان خرید طلا افزایش می‌یابد. در بسیاری از وب‌سایت‌ها نیز جذب مخاطب بیش‌تر به معنی افزایش فروش نیست. اگر ندانیم چه مخاطبانی حاضر هستند برای محصولات ما هزینه کنند و از طرفی چه رفتاری در هنگام خرید دارند، افزایش بازدید به جای سودآوری تنها ترافیک تیم پشتیبانی و فروش را بیش‌تر کرده و آورده‌ای نخواهد داشت. افزایش با.. ... ادامه مطلب

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا؛ بررسی دانش، مهارت و آینده شغلی وب‌سیما به دنبال یک کارشناس محتوا است! البته در این مقاله قصد درج آگهی استخدامی را نداریم. این یکی از 11 هزار عنوان شغلی است که در سایت‌های کاریابی داخلی و در دسته‌بندی تولید محتوا درج شده است. عددی قابل توجه که نشان می‌دهد بازار استخدام در حوزه محتوا بسیار داغ است و شرکت‌های کوچک و بزرگ نیاز مبرمی به کارشناس تولید محتوای مجرب و حرفه‌ای دارند. قبل از نگارش این مقاله سری به وب‌سایت‌های کاریابی زدیم و آگهی‌های شغلی تولید محتوا را بررسی کردیم. همچنین تجربه استدیو کسب و کار وب‌سیما از سال 90 تا کنون در ایجاد و مدیریت تیم محتوا را مد نظر قرار دادیم تا بتوانیم یک مسیر شغلی شفاف برای کارشناس تولید محتوا ترسیم کرده، وظایف و مهارت‌های مورد نیاز را شناسایی و در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار دهیم.. کارشناس تولید محتوا کیست؟ قدم زدن در یک مسیر پرابهام معمولاً کسانی که به تازگی فعالیت حرفه‌ای خود را در حیطه محتوا آغاز می‌کنند، با سوالات زیادی مواجه هستند: برای تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوا چه دانش و مهارتی را کسب کنند؟ آیا شغل کارش.. ... ادامه مطلب

10 ابزار عالی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی؛ متن و تصویر

در دنیای سئو و بازاریابی محتوا هم می‌توان از هوش مصنوعی کمک گرفت. هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا با صرف زمان کم‌تر خروجی‌ باکیفیت‌تری را برای مخاطبان خود تولید کنیم. با پیشرفت هوش مصنوعی در حال حاضر ابزارهای متعدد ساخته شده، در دسترس قرار دارند تا فرآیند تولید محتوا را ساده‌تر و کارآمدتر کنند. در این مقاله قصد داریم 7 ابزار تولید محتوای متنی و 3 ابزار ساخت تصاویر به کمک هوش مصنوعی را بررسی کنیم. البته قبل از معرفی ابزارها می‌خواهیم دید درستی نسبت به آینده‌ی هوش مصنوعی و نقش ابزارها داشته باشیم و در انتهای مقاله هم مثل همیشه پاسخ‌گوی سوالات شما خواهیم بود. با آکادمی وبسیما همراه باشید. به هوش مصنوعی اعتماد نکنید! شاید این تیتر عجیب و ترسناک به نظر برسد اما پس از معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در 2 سال گذشته بسیاری از متخصصان سئو و تولید محتوا نسبت به آینده شغلی خود نگران شدند. از طرف دیگر برخی افراد بدون در نظر گرفتن توانایی هوش مصنوعی در تولید محتوای باکیفیت، کل محتوای خود را به کمک ابزارها تولید کردند و توجهی به خروجی کار نشان ندادند. نتیجه هم مشخص بود؛ افت‌های وحشتناک و بعضاً جر.. ... ادامه مطلب